۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۵۳۷۱
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد؛

ضرورت تأمین ۵ میلیون بشکه آب معدنی|تدارک برای اسکان ۲۸۰ هزار زائر

ضرورت تأمین ۵ میلیون بشکه آب معدنی|تدارک برای اسکان ۲۸۰ هزار زائر
حجت الاسلام موسوی با اشاره به گرمی هوا از ضرورت تأمین ۵ میلیون بشکه آب معدنی و تدارک برای اسکان ۲۸۰ هزار زائر ایرانی خبر داد.
حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه تعهد ستاد عتبات استان برای اربعین ۹۸ در شهر‌های العماره، کربلا و نجف و کاظمین اسکان صد هزار نفر و توزیع روزانه ۳۵۰ هزار پرس غذا است، خاطرنشان کرد: برای اربعین ۹۸ در شلمچه روزانه صد هزار نفر اسکان و ۲۰۰ هزار نفر اطعام داده می‌شود؛ از سوی دیگر در چذابه ۸۰ هزار نفر اسکان و به ۱۸۰ هزار نفر طعام داده خواهد شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه میزان اسکان و پذیرایی از زائران از سوی ستاد مرکزی به ما ابلاغ شده است، بیان داشت: ضمن خواهش از موکب داران برای ثبت نام در سامانه ستاد، باید گفت که موکب‌ها فعال شده و جلسات تخصصی هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود از نزدیک بازدید‌هایی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه داشته و با مسؤولان شهرستان‌های دشت آزادگان و خرمشهر، نشست‌هایی برگزار کردیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه جلسات مرتبط برای برگزاری باشکوه اربعین ۹۸ به صورت منظم پیگیری می‌شود، گفت: استقبال مردم و موکب داران از هم اکنون نمود پیدا کرده است؛ از طرف دیگر با توجه به برداشته شدن ویزا و گرمی هوا، دغدغه کنونی ما تهیه وسایل سرمایشی، آب و یخ برای دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه است.

وی با بیان اینکه نیازمند ۵ میلیون بشکه آب معدنی هستیم، تصریح کرد: امسال بیش از ۶۰ موکب در عراق مستقر می‌شوند تا در مسیر شهر‌های العماره، کربلا و نجف و کاظمین خدمات ارائه کنند.

مسؤول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه ۳۰۰ موکب در چذابه و ۴۰۰ موکب در شلمچه مستقر می‌شوند، افزود: با توجه به گرمی هوا به همه مواکب سفارش کردیم که وسایل سرمایشی و خنک کننده، آب و یخ را فراهم کنند و ما به نوبه خود ضمن اطلاع رسانی آماده دریافت کمک‌های مردمی هستیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات